Obchodní podmínky
Provozovatelem internetového obchodu www.vitasport.cz je Veronika Vágnerová se sídlem Vítězná 257, 40322 Ústí nad Labem, tel. č. 777 609 600 (PO-PÁ 8-16h), e-mail [email protected], IČ 75048604 (dále jako prodávající). Prodávající je plátcem DPH.
I. Objednávání zboží
Kupující odesláním objednávky potvrzuje svůj plný souhlas s těmito Obchodními podmínkami. Veškeré objednávky jsou považovány za závazné. Kupující je povinen do objednávkového formuláře uvádět přesné, úplné a pravdivé údaje. Prodávající následně zašle jako potvrzení objednávky rekapitulaci objednaného zboží s podmínkami dodání na e-mail uvedený kupujícím v objednávkovém formuláři. V případě, že kupující do 5 minut od odeslání objednávky neobdrží e-mail s potvrzením objednávky, je povinen kontaktovat prodávajícího na e-mailové adrese [email protected]. Základní podmínkou pro úspěšnou realizaci obchodu je aktivní využívání e-mailové schránky kupujícím a možnost kontaktovat ho telefonicky.
Veškeré ceny na www.vitasport.cz jsou uvedeny včetně DPH a obsahují případné další zákonem stanovené poplatky. Prodávající si vyhrazuje právo změny cen, nikoliv však již na objednávce doručené prodávajícímu. Náklady na použití komunikačních prostředků na dálku představují náklady na straně kupujícího a to v poplatcích za připojení k internetu.
Prodávající si vyhrazuje právo kupujícího kontaktovat pro ověření nebo upřesnění objednávky resp. údajů v objednávce uvedených, zejm. jde-li o velmi nízkou či vyšší hodnotu objednávky.
Prodávající je oprávněn objednávku zrušit zejm. v případě, že kupující v minulosti objednané zboží nezaplatil či nepřevzal, neuhradil dlužnou částku, nereaguje na e-mailové výzvy prodávajícího, nelze ho kontaktovat pro nefunkční či nevyužívanou e-mailovou schránku, nedoplnil prodávajícímu požadované údaje, dále pokud při zvoleném způsobu úhrady "platba předem na účet" nebyla platba řádně připsána na účet prodávajícího do 3 dnů ode dne objednávky, nebo pokud objednané zboží není dostupné či došlo ke značnému nárůstu jeho ceny. O zrušení objednávky bude kupující informován na e-mailovou adresu, kterou kupující uvede v objednávkovém formuláři. Kupující je oprávněn objednávku zrušit v případě, pokud prodávající není schopen objednané zboží odeslat do 14 dnů ode dne objednávky či v ostatních případech do doby uvedené u zboží, pokud je tato lhůta delší než 14 dnů. Zrušení objednávky je možné pouze e-mailem.
II. Platební a dodací podmínky
Objednávky v rámci ČR na dobírku či uhrazené předem na účet prodávajícího v pracovní dny do 12 hodin jsou expedovány zpravidla ještě týž den, pokud není na www.vitasport.cz uvedeno nebo smluvními stranami domluveno jinak. Objednávky na Slovensko jsou odesílány hromadně 1x týdně. V případě, že prodávající nebude schopen objednávku expedovat do 2 pracovních dnů a na Slovensko do 5 pracovních dnů, je povinen kupujícího informovat e-mailem. Prodávající je povinen kupujícího informovat e-mailem nebo SMS zprávou o odeslání objednaného zboží. Dodací lhůta je v rámci ČR zpravidla následující pracovní den po expedici, u zásilek na Slovensko je cca 3 pracovní dny. O případných potížích s doručením objednávky prostřednictvím dopravce je kupující povinen bezodkladně informovat prodávajícího e-mailem. Doručování objednávky se řídí výhradně Obchodními podmínkami smluvních dopravců uveřejněných na www.cpost.cz a www.zasilkovna.cz. Sledování zásilek je možné na www.postaonline.cz/trackandtrace a www.zasilkovna.cz. Nestandardní objednávky je možné vyřídit pouze po předchozí dohodě. Zásilky na Slovensko, neskladné zboží a zásilky nad 30 kg mohou být doručovány jiným dopravcem, než je uvedeno níže.
Platba předem na účet - objednávku kupující zaplatí předem na účet prodávajícího se splatností do 3 pracovních dnů ode dne objednávky. Variabilní symbol je shodný s ID objednávky, který kupující obdrží spolu s veškerými podklady k platbě v potvrzovacím e-mailu.
Platba na dobírku – objednávku kupující zaplatí hotově při převzetí objednaného zboží. Nelze hradit platební kartou, pouze hotovostí.
1. ČR – Česká pošta – Balík do ruky
Zásilky jsou doručovány smluvním dopravcem Česká pošta. Místem dodání je adresa na území České republiky uvedená kupujícím v objednávce (s výjimkou míst, kde prodávající provádí závozy). Na adresy bez možnosti osobního převzetí objednaného zboží (např. P.O.Box, Poste Restante apod.) dodání není možné. Před doručením dopravce zpravidla informuje příjemce zásilky e-mailem nebo SMS zprávou. Dopravce provede 1 pokus o doručení dle časového rozvrhu rozvozové trasy. Při neúspěšném doručení je zásilka uskladněna a připravena k odběru na poště po dobu 5 pracovních dní.
Platba předem na účet:
Platba na dobírku (příplatek 50 Kč za dobírku):
-
NELZE u objednávek do 299 Kč (kupující může zvolit pouze platbu předem na účet)
-
169 Kč u objednávek od 300 Kč do 2999 Kč
-
zdarma u objednávek od 3000 Kč
2. ČR – Česká pošta – Balíkovna/Alza box (zásilky do 15 kg a max. rozměru 50 × 50 × 50 cm)
Zásilky jsou doručovány smluvním dopravcem Česká pošta. Místem dodání je jedno z cca 7000 speciálních výdejních míst na poštách, depech a u externích partnerů označených jako Balíkovna a Alza boxy na území České republiky, které kupující uvede v objednávce (s výjimkou míst, kde prodávající provádí závozy). Po doručení na Balíkovnu dopravce zpravidla informuje příjemce zásilky e-mailem nebo SMS zprávou, kde je zásilka uskladněna a připravena k odběru po dobu 5 pracovních dní v kamenné pobočce a v Alza boxu 2 dny (lhůta končí třetí den od doručení v 7hod.).
Platba předem na účet:
Platba na dobírku (příplatek 50 Kč za dobírku):
-
NELZE u objednávek do 299 Kč (kupující může zvolit pouze platbu předem na účet)
-
115 Kč u objednávek od 300 Kč do 1999 Kč
-
zdarma u objednávek od 2000 Kč
3. ČR – osobní odběr v Ústí nad Labem
Osobní odběr je možný pouze v sídle firmy v Ústí nad Labem. Kupující je povinen do komentáře k objednávce upřesnit několik návrhů termínu osobního odběru. Prodávající potvrdí kupujícímu termín osobního odběru e-mailem. Pokud prodávající nebude schopen objednané zboží v požadovaný termín kupujícímu dodat, je povinen kupujícího rovněž kontaktovat e-mailem. Objednávku kupující zaplatí předem na účet prodávajícího se splatností do 3 pracovních dnů ode dne objednávky. Variabilní symbol je shodný s ID objednávky, který kupující obdrží spolu s veškerými podklady k platbě v potvrzovacím e-mailu. Jiná forma úhrady není možná. Ke zboží není účtován žádný poplatek.
Platba předem na účet:
4. ČR – závoz v Ústí nad Labem
Závoz zajišťuje prodávající a je možný pouze na území obce Ústí nad Labem. Ostatní okolní obce pouze po předchozí dohodě e-mailem. Kupující je povinen do komentáře k objednávce upřesnit několik návrhů termínu závozu. Prodávající potvrdí kupujícímu termín závozu e-mailem. Pokud prodávající nebude schopen objednané zboží v požadovaný termín kupujícímu dodat, je povinen kupujícího rovněž kontaktovat e-mailem. Objednávku kupující zaplatí předem na účet prodávajícího se splatností do 3 pracovních dnů ode dne objednávky. Variabilní symbol je shodný s ID objednávky, který kupující obdrží spolu s veškerými podklady k platbě v potvrzovacím e-mailu. Jiná forma úhrady není možná.
Platba předem na účet:
5. Slovensko – Zásilkovna (zásilky do 10 kg)
Zásilky jsou doručovány smluvním dopravcem Zásilkovna (Packeta) a jejich smluvními partnery na Slovensku. Místem dodání je jedno z cca 3000 speciálních výdejních míst u smluvních partnerů označených jako Zásikovna (případně Packeta nebo obdobným způsobem) na území Slovenské republiky, které kupující uvede v objednávce. Objednávku kupující zaplatí předem na účet prodávajícího se splatností do 5 pracovních dnů ode dne objednávky. Pro platbu v € upřesní prodávající kupujícímu dodatečně e-mailem jiné číslo účtu a částku v €, kupující čeká s úhradou na výzvu prodávajícího.Při platbách v € je pro přepočet používán platný kurz Fio banky v den objednávky. Platby je možno zasílat výhradně z české nebo slovenské banky. Pak je platba jako vnitrostátní převod v rámci Slovenska a nejsou účtovány žádné poplatky za mezinárodní platbu. V případě, že kupující uhradí platbu v € na účet určený pro platby v Kč (účet uvedený v potvrzovacím e-mailu), je povinen uhradit prodávajícímu veškeré s touto skutečností vzniklé vícenáklady, zejména poplatky za příchozí mezinárodní platbu.
Platba předem na účet:
-
109 Kč u objednávek do 5 kg a do 2999 Kč
-
199 Kč u objednávek do 10 kg a do 2999 Kč
-
zdarma u objednávek do 10 kg a od 3000 Kč
III. Převzetí objednávky
Kupující je povinen objednané zboží uhradit v plné výši a převzít. V případě znovuzaslání objednaného zboží z důvodu nemožnosti doručení způsobené kupujícím (např. z důvodu chybných či neúplných údajů v objednávkovém formuláři, nespolupráce s dopravcem apod.) je kupující povinen uhradit prodávajícímu náhradu škody za vynaložené náklady (zejm. náklady na dopravu, balné apod.). V případě stornování objednávky před expedicí, neuhrazení platby v řádném termínu, dále i v případech nemožnosti objednávku realizovat z důvodu chybně vyplněných údajů v objednávkovém formuláři, kdy kupující po výzvě prodávajícího objednávku nedoplní ani ve lhůtě 3 dnů ode dne odeslání výzvy prodávajícího na e-mailovou adresu kupujícího, se kupující zavazuje uhradit smluvní pokutu ve výši 200,- Kč. V případě stornování objednávky po expedici či při nepřevzetí objednaného zboží se kupující zavazuje uhradit smluvní pokutu ve výši 500,- Kč. Prodávající nebude v takovém případě uplatňovat náhradu škody ve skutečné výši (zejm. fakturace, vyskladnění, balné, expedice, náklady na dopravu, rozbalení zboží, naskladnění, vystavení dobropisu, spotřební materiál, ušlý zisk apod.), ale pouze výše uvedenou smluvní pokutu plus případnou náhradu škody za zboží, u kterého nelze odstoupit od smlouvy (viz odstavec Odstoupení od smlouvy). Smluvní pokuta je splatná do 14 dnů od stornování objednávky před expedicí, neuhrazení platby v řádném termínu, v případech nemožnosti objednávku realizovat z důvodu chybně vyplněných údajů v objednávkovém formuláři, kdy kupující po výzvě prodávajícího objednávku nedoplní ani ve lhůtě 3 dnů ode dne odeslání výzvy prodávajícího na e-mailovou adresu kupujícího nebo v případě stornování objednávky po expedici či při nepřevzetí objednaného zboží. Znovuzaslání objednávky je možné pouze při platbě předem. Všechny neuhrazené smluvní pokuty a pohledávky, a to včetně všech nákladů s tím spojených, mohou být postoupeny k vymáhání vymahací agentuře nebo advokátní kanceláři.
IV. Reklamace
Na veškeré nové zboží se vztahuje zákonná záruční lhůta 24 měsíců nebo záruční lhůta do doby trvanlivosti zboží, pokud je doba trvanlivosti kratší než 24 měsíců.
Nárok na uplatnění záruky může zaniknout, pokud bylo zboží:
1) zjevně poškozeno při přepravě. Zjevné poškození zboží nebo jeho přepravního obalu je kupující povinen ihned řešit s dopravcem a zároveň neprodleně informovat prodávajícího e-mailem na [email protected]. Převzetím takto zjevně poškozeného zboží či jeho přepravníh obalu a neuplatněním reklamace vůči dopravci a neinformování prodávajícího může mít za následek neuznání reklamace vůči prodávajícímu.
2) poškozeno neodbornou instalací nebo nevhodným zacházením či užíváním.
3) poškozeno působením přírodních živlů.
4) používáno v podmínkách, které neodpovídaly parametrům a požadavkům uvedeným v dokumentaci (pokud u výrobku existuje).
5) poškozeno nadměrným zatěžováním nebo používáním v rozporu s podmínkami uvedenými v dokumentaci (pokud u výrobku existuje).
6) poškozeno obsluhou prováděnou v rozporu s uživatelskou příručkou (pokud u výrobku existuje).
7) poškozeno v důsledku zapojení do el. sítě, která neodpovídá příslušné ČSN (jedná-li se o zboží, které se zapojuje do el. sítě).
Doporučený postup při reklamaci:
1) Kupující nejlépe informuje prodávajícího o reklamaci e-mailem. Účelem tohoto opatření je zabránit případnému zbytečnému zasílání zboží zpět prodávajícímu. Každá reklamace se řeší vždy individuálně. Kupující vyčká na další instrukce prodávajícího, v žádném případě nezasílá zboží bez předchozí dohody zpět!
2) Nejlépe po dohodě s prodávajícím kupující zboží zašle zpět na adresu prodávajícího nebo přímo na adresu dodavatele/výrobce/servisu, popř. je dohodnut jiný postup.
3) Kupující ke zboží přiloží nejlépe řádně vyplněný vzorový formulář a nejlépe i kopii daňového dokladu. Vzorový formulář je ke stažení ZDE.
Rozpor s kupní smlouvou:
V případě, že zboží při převzetí kupujícím není ve shodě s kupní smlouvou, je prodávající povinen bez zbytečného odkladu uvést zboží do stavu odpovídajícímu kupní smlouvě, a to podle požadavku kupujícího, buď opravou zboží nebo jeho výměnou. Není-li to možné, je kupující oprávněn požadovat přiměřenou slevu nebo od smlouvy odstoupit. Kupující je povinen si zboží při převzetí řádně a důkladně zkontrolovat a prohlédnout. V případě, že shledá na zboží vadu nebo jiný rozpor s objednávkou, je povinen tuto skutečnost bez zbytečného odkladu oznámit prodávajícímu. Rozpor s kupní smlouvou, který se projeví během 6 měsíců ode dne převzetí zboží se považuje za rozpor existující již při jeho převzetí, pokud to neodporuje povaze zboží nebo pokud se neprokáže opak. To neplatí, pokud kupující před převzetím zboží o rozporu s kupní smlouvou věděl nebo rozpor s kupní smlouvou sám způsobil. Rozpor s kupní smlouvou, který se projeví ve zbývajících 18 měsících, se řeší způsobem uvedeným v článku IV.
Prodávající reklamaci vyřídí co nejrychleji v souladu s platnými právními předpisy, nejpozději však do 30 dnů. Dojde-li mezi prodávajícím a kupujícím ke sporu, má kupující právo na jeho mimosoudní řešení. Návrh na mimosoudní řešení sporu podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, podá na Českou obchodní inspekci. Veškeré podrobnosti k mimosoudnímu řešení jsou uvedeny na stránkách České obchodní inspekce www.coi.cz.
V. Odstoupení od smlouvy, vrácení a výměna zboží
Kupující, který nenakupuje zboží v rámci své podnikatelské činnosti (na IČ), má dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., Občanského zákoníku právo odstoupit od kupní smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží. Odstoupení od smlouvy musí být doručeno na adresu prodávajícího nejpozději poslední den 14ti denní lhůty od převzetí zboží kupujícím. Odstoupení od smlouvy se nevztahuje na zboží zhotovené či upravené na přání kupujícího, na zboží podléhající rychlé zkáze, opotřebení nebo zastarání a na zboží se zkrácenou dobou trvanlivosti. Menstruační kalíšky, textilní vložky a podobný typ zboží nelze z hygienických důvodů vyměnit ani nelze odstoupit od smlouvy.
Doporučený postup při odstoupení od smlouvy:
1) Kupující nejlépe informuje prodávajícího e-mailem. Prodávající reaguje na tuto informaci kupujícího e-mailovou cestou nejpozději následující pracovní den.
2) Nejlépe po předchozí e-mailové dohodě s prodávajícím zašle kupující zboží zpět na adresu prodávajícího na své náklady.
3) Kupující ke zboží přiloží nejlépe vyplnění vzorový formulář a nejlépe i kopii daňového dokladu. Vzorový formulář je ke stažení ZDE.
Prodávající kupujícímu vrátí zpět odpovídající částku nejlépe převodem na bankovní účet v zákonné lhůtě 14 dnů. V případě odstoupení od smlouvy bude kupujícímu vráceno i nejnižší dopravné. Při výměně zboží je účtováno nové dopravné.
V případě vrácení nekompletního výrobku (např. bez visaček) bude částka ponížena o nutné náklady k uvedení výrobku do původního stavu.
VI. Ochrana osobních údajů
Viz odkaz ZDE.
VII. Závěrečná ustanovení
Tyto Obchodní podmínky jsou platné od 24.4.2023. V případě neplatnosti kteréhokoliv ustanovení těchto Obchodních podmínek zůstávají ostatní ustanovení nedotčena v platnosti. Prodávající si vyhrazuje právo tyto Obchodní podmínky měnit bez předchozího upozornění. Obrázky u zboží mohou být ilustrační, jejich vyobrazení nemá vliv na deklarované vlastnosti, funkci a užitnost.
|